Heistenaren hoog op verkiezingslijst PVDA

Vanuit Heist-op-den-Berg zullen er 3 kandidaten op de Vlaams en federale kieslijst voor PVDA staan. Lisa De Preter (26) is eerste opvolger op de Vlaamse lijst, Senne Heremans (29) staat als derde opvolger op de Vlaamse lijst en Mert-Ali Cengiz (19) staat 16de op de federale lijst. Met twee kandidaten hoog op de opvolgerslijst bestaat de kans dat de linkse PVDA de komende jaren ook Heistenaren naar het Vlaams parlement stuurt.

Op de verkiezingslijst van PVDA zal je zowel Vlaams als federaal kunnen stemmen op een Heistenaar. Voor het Vlaamse lijst staat Lisa De Preter (26) zelfs als eerste opvolger. De kans is dus reëel dat ze effectief zal zetelen.

Jeugdwerk

De Preter is leerkracht secundair onderwijs in Mechelen en speelpleinvrijwilliger op de Boonmarkt. Opvallend, ook Senne Heremans (29) en Mert-Ali Cengiz (19) hebben een achtergrond in het jeugdwerk. Cengiz is op dit moment chiroleider van Chiro Heist-Centrum, de chiro waar ook Heremans jarenlang meedraaide als leider, volwassen begeleider en kok. “De Heistse jeugd heeft veel engagement, daar mogen we fier op zijn,” zegt De Preter, “investeren in de jeugd is dus enorm belangrijk.” Cengiz vult aan: “Als jongere zie ik goed wat er scheef loopt in de maatschappij, ik ben blij dat ik mijn steentje kan bijdrage en PVDA kan ondersteunen. Voor mij de enige partij die naar de mensen luistert en durft zeggen waar het op staat. We zijn echt de locomotief op links.”

PVDA zit in de lift

De autenthiek linkse partij is ook in Heist-op-den-Berg aan een stevige groei bezig. “Op dit moment hebben we drie basisgroepen en we blijven groeien. We hebben nog geen zetel in de gemeenteraad, maar ook daar hopen we in oktober verandering in te brengen.” ligt lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen Senne Heremans toe.

👉Lees hier het artikel op HLN