Senne Heremans (29) als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2024

Senne Heremans (29) als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2024 “Stem van Heistenaar laten horen in gemeenteraad” Vrijdag 15 september stelde de lokale afdeling van PVDA haar lijsttrekker Senne Heremans (29) voor. Voor het eerst zullen ze met een volledige lijst deelnemen aan de gemeentelijke verkiezingen.

“We gaan er een lap op geven,” klinkt het gemotiveerd bij Heremans, “bij ons geen ons-kent-ons, maar een stem voor alle Heistenaren. Van Schriek tot Wiekenvorst, van voldoende kinderopvang tot betaalbare ouderenzorg, we zijn er klaar voor!”

Senne Heremans zit vol enthousiasme: “We merken dat er plaats is voor PVDA in Heist-op-den-Berg, mensen zijn de zelfbediening beu. Één van de eerste beslissingen van de huidige coalitie was hun eigen zitpenningen naar het maximum brengen, nog voor dat er een meerjarenplan was voorgesteld! Enkele jaren later werd dan wel het Heistse woonzorgcentrum duurder gemaakt. Dit valt toch niet uit te leggen? Daarnaast worden woningen onbetaalbaar, maar laat de gemeente wel luxeprojecten toe zoals Park op den Berg. Het appartement dat meer dan één miljoen euro kost, staat nog steeds leeg. Heist-op-den-Berg zou beter investeren in de leegstand in haar gemeente, zoals in de Bergstraat bijvoorbeeld. Wij gaan volop voor een betaalbare gemeente voor de gewone Heistenaar.”

Reactie op Lijst voor Heist

Eerder deze week maakte Groen, Open VLD en N-VA bekend dat ze samen naar de kiezer trekken met een eengemaakte partij ‘Lijst voor Heist’. Ook hier heeft Heremans zijn bedenkingen bij. “Heist-op-den-Berg was één van de gemeenten die er het langst over deed om een coalitie te vormen omdat alle partijen zich aan elkaar vasthielden. Dit zorgde uiteindelijk voor 12 schepenwissels en twee burgemeesters. Toen werden de postjes nog achter de schermen verdeeld,” reageert Heremans, “Op dit moment wordt gewoon publiek gemaakt wie welk postje zal krijgen. Laten we vooral de Heistenaren een stem geven die nu onvoldoende gehoord worden. Om ons verkiezingsprogramma op te stellen, hebben we samengezeten met mensen uit heel Heist-op-den-Berg, van jong tot oud, met arbeiders, natuur- en armoedeverenigingen. Op die manier hebben we de eerste lijnen van ons programma geschreven.”

De Grote Bevraging

“Maar we gaan nog een stapje verder. Als de gemeente toch eens inspraak organiseert is het via een duur consultancy bureau dat alleen in de Bergstraat staat en geen voeling heeft met de gemeente. Wij hebben een bevraging opgesteld en willen 1000 Heistenaren bevragen. Vanaf maandag vertrekken we deur-aan-deur om mensen te bevragen over onze gemeente. Op basis hiervan gaan we ons programma mee vormgeven.” Wie de bevraging al wilt invullen kan dit doen via www.degrotebevraging.be

“We hebben een enthousiast en divers team die er vollenbak voor zal gaan. We zijn ervan overtuigd dat we de frisse wind zijn die de gemeente nodig heeft.” Vult Senne Heremans nog aan.

Lees hier het artikel in Gazet van Antwerpen

Bekijk hier het verslag van RTV