Overwinning: Heist-op-den-Berg laat straatverlichting terug langer branden na tussenkomst PVDA.

Met het goede weer blijven Heistenaren langer zitten op de vele terrassen van Heist-op-den-Berg. Voor PVDA Heist-op-den-Berg was het dan ook niet meer dan logisch dat de straatverlichting op de hoofdwegen en gevaarlijkste punten ’s nachts terug aanging. Verschillende buurtbewoners hadden de gevoelige punten ook al aangekaart. De linkse partij dienden een schriftelijke aanvraag bij de gemeente in.

Nu dat de lente eindelijk is aangebroken, en volgende week er temperaturen tot 30 graden worden verwacht, blijven de mensen ook langer op de terrassen zitten. Dit zorgt ervoor dat ook doorheen de week de Heistse horeca goed draait. Nog steeds ging de straatverlichting in de gemeente uit vanaf 23 uur tot 5 uur. Deze maatregel werd afgelopen winter genomen naar aanleiding van de energiecrisis. “We beseffen dat de energiecrisis nog niet gedaan is, maar vinden dat de gemeente haar verantwoordelijkheid moet nemen,” klonk het bij Senne Heremans, voorzitter van PVDA Heist-op-den-Berg, “Het is langer licht, dus de verlichting zal sowieso al later aangaan. De grote extra kost voor de gemeente blijft op die manier uit.” PVDA Heist drong erop aan om, zeker op de gevaarlijke punten, de verlichting aan te laten tijdens de nacht. Volgens de linkse partij was het wachten tot er een verkeersongeval gebeurt. Met onze aanvraag heeft PVDA proactief ingegrepen om ongevallen te voorkomen.