Kandidaten

Jeroen Spruyt

Sociaal werker en lijsttrekker

Jeroen Spruyt

Jeroen Spruyt is slechts 22 lentes jong en daarmee een van de jongste lijsttrekkers uit de geschiedenis van Heist-op-den-Berg. Vol enthousiasme is hij vastbesloten een frisse wind te brengen in de gemeentepolitiek.

Jeroen studeerde deze zomer af als sociaal werker. In zijn vrije tijd is hij vrijwilliger op het speelplein. Als toegewijde curlingspeler heeft hij de eer om dit jaar de Belgische nationale ploeg te vertegenwoordigen op het EK curling. Vind je Jeroen niet op het speelplein of op de ijspiste, dan kom je hem misschien wel tegen op zijn fiets.

Als kind was Jeroen al een wereldverbeteraar en vandaag is hij dat nog steeds. Hij wil bijdragen aan een democratische, solidaire en duurzame samenleving. Daarvoor rekent hij ook op jullie. Samen kunnen we aan een betere toekomst bouwen. #JoinTheWave

Bert De Ryck

Bert De Ryck, 50 jaar en sinds meer dan 25 jaar “het gezicht” van de PVDA in Heist-op- den-Berg, is altijd bereid de jongeren een duwtje in de rug te geven. Zeuren over de jeugd van tegenwoordig zit er bij hem niet in. Met zagen en klagen verander je trouwens de wereld niet, je moet er iets voor doen.

Bert fietst in de week dagelijks naar zijn werk bij een openbare drinkwatermaatschappij. Daar is hij ook actief binnen de vakbond van het overheidspersoneel. Goede werkvoorwaarden en werkomstandigheden zijn immers van levensbelang voor het welzijn van werkende mensen.

In zijn vrije tijd luistert Bert graag naar muziek en speelt hij zelf slagwerk. Maar hij luistert ook graag naar de mensen. Daar wordt hij slim van. Al helpt goede boeken lezen ook. Over de geschiedenis en de samenleving vandaag, bijvoorbeeld.

Bert weet dat je alleen niets voorstelt. Hij verenigt zich dan ook graag met andere mensen in de PVDA: samen staan we sterk! #JoinTheWave