Nieuws - PVDA Heist-op-den-Berg

PVDA breekt door in Heist-op-den-Berg. “Heistenaren liggen wakker van veilige mobiliteit en luxeprojecten die de natuur overnemen.”

Geschreven door peter allaerts | 14 oktober 2024

Lijsttrekker Senne Heremans is enorm tevreden met het resultaat en blikt tevreden terug op de campagne. De authentiek linkse partij haalt haar eerste zetel ooit in de Heistse gemeenteraad. Heremans zet een mooie persoonlijke score neer van 671 voorkeurstemmen.

Vanaf het binnenkomen van de eerste uitslagen was duidelijk dat PVDA in Heist-op-den-Berg hun verwachte resultaat zou halen. De linkse partij ging volop in hun campagne voor hun eerste zetel ooit in Heist-op-den-Berg en hebben deze gehaald. Senne Heremans (30), lijsttrekker van PVDA is enthousiast over hun zetel: “Er is plaats voor PVDA in een landelijke gemeente, niet alleen in de centrumsteden zoals lang werd gezegd. “Heistenaren liggen wakker van veilige mobiliteit en een eigen Heistse buslijn, van de luxeprojecten die de natuur en landbouw wegduwen terwijl betaalbaar wonen een probleem is. Wij gaan deze punten de komende zes jaar keihard op de agenda blijven zetten.”

Reeds vanaf het begin van de campagne was PVDA sterk aanwezig op het terrein. Als eerste partij hadden ze overal tuinborden geplaatst en hebben hun programma opsteld door een bevraging te organiseren bij meer dan 1200 Heistenaren. “Wij hebben sterke afdelingen opgebouwd op het terrein. Op dit moment hebben we vier actieve afdelingen die campagne hebben gevoerd, in totaal hebben meer dan 80 mensen meegewerkt in deze campagne. Het is dus echt een collectieve strijd geweest. Deze zetel is allemaal dankzij hun fantastisch werk. Met het grote team gaan we verder werken voor betaalbare zorg, de Heistse buslijn, betaalbaar wonen en de strijd tegen armoede.