11 - Bert De Ryck

Werknemer openbare drinkwatermaatschappij

Bert De Ryck, is 52 jaar en woont in Hallaar. Bert is als meer dan 30 jaar actief bij de PVDA. Hij legt zich niet neer bij een mensenwereld die uiteenvalt in ongelijkheid en geweld. Onze kinderen, kleinkinderen,... verdienen beter. Een toekomst op mensenmaat is mogelijk. Dat is zijn vaste overtuiging.

Beroepshalve werkt Bert voor een openbare drinkwatermaatschappij. Hij is vurig voorstander van een openbare dienstverlening, waar we samen werk van maken, en die we niet te grabbel gooien aan de privé. Ook niet in de gemeente. Daar is hij ook actief binnen de vakbond van het overheidspersoneel. Goede werkvoorwaarden en werkomstandigheden zijn immers van levensbelang voor het welzijn van werkende mensen.

In zijn vrije tijd luistert Bert graag naar muziek en speelt hij zelf slagwerk. Maar hij luistert ook graag naar de mensen. Daar wordt hij slim van. Al helpt goede boeken lezen ook. Over de geschiedenis en de samenleving vandaag, bijvoorbeeld.

Bert weet dat je alleen niets voorstelt. Hij verenigt zich dan ook graag met andere mensen in de PVDA: samen staan we sterk!