Na de spontane staking in het Heistse verdeelcentrum, besloot de lokale afdeling van PVDA de postmedewerkers een hart onder de riem te steken met een symbolische spandoek-actie.

Donderdag 21 januari brak er een spontane staking uit bij de medewerkers van het postverwerkingsbedrijf in Heist-op-den-Berg. Een nieuwe regeling, waarbij er ook twee postbodes minder ingezet gingen worden, zagen de werknemers niet zitten. PVDA Heist-op-den-Berg reageert hiermee met een symbolische bedanking. Enkele bestuursleden gingen zondag een spandoek hangen aan de toegangspoort van het verdeelcentrum.
"De spandoek werd gemaakt door enkele kinderen, daarna gingen de volwassene ermee naar het centrum." zegt Senne Heremans van PVDA Heist-op-den-Berg. "We vinden het onaanvaardbaar dat de werkdruk nog verhoog zou worden, de postbodes hebben bergen werk verzet. Is dat hun bedanking? Dit is uiteraard een symbolische actie om de postbodes te bedanken, maar er is nood aan structurele hervormingen. Eerst werd er geapplaudisseerd en nu dan de werkdruk verhogen, dat staat haaks op elkaar." PVDA diende in november nog een voorstel in de kamer in voor meer vaste contracten en loonsverhoging voor de postmedewerkers.

Bekijk het fotoverslag hier: