Basta! Met de trein vanuit Heist naar Brussel

Mars: Zondag 27 februari

Op 27 februari zeggen wij luid en duidelijk: basta!
Deze regering dient de grote economische lobby’s, niet de mensen.
De problemen waren al zichtbaar ver voor we in een wereldwijde pandemie terechtkwamen, maar nu zijn ze duidelijker dan ooit. Wij laten ons niet doen.

Stap je mee? Je kan gratis mee met de trein. Registreer je hier.

Praktische info

• Zondag 27 februari om 13u
  • Brussel Centraal

Daarom komen wij op straat

Basta! Weg met torenhoge energiefacturen

De energieprijzen ontploffen, mensen kunnen niet meer. Tegelijkertijd maakt Electrabel nog meer winst. Dat kan niet blijven duren. Energie is geen luxe. Verlaag de btw op energie naar 6% en stuur de factuur naar Electrabel.

Basta! Stop de loonblokkering

Alles stijgt behalve onze lonen. De grote beursgenoteerde bedrijven keren 6 miljard euro dividenden uit. Maar onze loonsverhoging wordt geblokkeerd? Het zijn niet de aandeelhouders die de maatschappij doen draaien, wel de werkende klasse. Ons werk verdient respect en een degelijke loonsverhoging.

Basta! Beschermen, niet bestraffen

Om dit virus te verslaan hebben we investeringen nodig in openbare diensten, een sterke zorg en gratis zelftests om ons te beschermen. Weg met de huidige politiek, waar met een enkele vingerknip sectoren gesloten worden met een ministerieel besluit, zonder democratisch debat, zonder zich te moeten verantwoorden.

Het is genoeg geweest. Wij komen op straat en laten een andere stem horen. Het is tijd voor een menselijk beleid.

Gratis vervoer naar Brussel

Met de trein

Vertrek in Station Heist:

• Verzamelen om 11u25
  • Vertrek om 11u41